postheadericon Для Вас, батьки

Вибір дитячого садка: враховуємо всі моменти

Вибір дитячого саду для своєї дітвори – відповідальна місія. Часто батьки ставляться до цього моменту навіть з деяким трепетом, адже в житті їхньої дитини настає новий період: вона дорослішає, стає більш самостійною, віддаляється від батьків. Хочеться передати дитину в надійні руки, в той дитсадок, де вона буде в безпеці, де їй дадуть необхідний догляд і турботу, туди, де дитина буде вчитися і розвиватися.
З огляду на такі високі вимоги до дитсадка, батькам доводиться нелегко в пошуках підходящого закладу, адже це вимагає чималих витрат часу і сил.

Починаємо пошуки дитсадка завчасно

Звичайно, за законом вас зобов’язані записати і прийняти в найближчий державний дитячий сад, за яким закріплений ваш будинок, але на практиці буває по-різному. Тому пошуки (як державного, так і приватного) дитячого садка починайте заздалегідь.
Коли ви вже вивчили основну інформацію «заочно» і визначилися і закладом, варто поїхати в дитячий сад, оглянути його територію: наскільки вона упорядкована, охайна, чи є якісь пристосування для ігор, пісок в пісочницях. Скрупульозно огляньте все: наскільки добре захищена територія, чи відсутні дірки в паркані, чи прибирається сміття? Адже саме у дворі буде гуляти ваша дитина, і важливо, чи буде вона тут в цілковитій безпеці. Також охайність території може багато розповісти про сам заклад, його керівництво.
Огляньте сад всередині. Знову ж таки, наскільки тут чисто і затишно? Порівняйте стан коридорів і груп з кабінетом завідувача, чи не занадто сильний контраст? Таке порівняння може стати дуже інформативним для вас.
Обов’язково поцікавтеся про наявність додаткових занять, гуртків: іноземна мова, хореографія, гімнастика… Також, з’ясуйте, з якого віку приймають дітей.

Знайомство з вихователем

Зустріньтеся з майбутнім вихователем вашої дитини. Спробуйте завести розмову про його підопічних, як вихователь відгукується про них, про їхніх батьків. На зустріч з вихователем можна прийти разом з дитиною – так ви зможете поспостерігати, чи шукає вихователь контакту з вашим малюком, як реагує дитина. Вихователь – це не просто людина, яка буде піклуватися про вашу дитину, навчати її і виховувати, він також передає дітям свою життєву позицію, адже для малюків він є великим авторитетом.

«Екскурсії» в дитсадок

Ще до запису в садок приходьте з дитиною погуляти поруч або на територію самого дитячого садка. Таким чином, ваша дитина вже почне адаптуватися до нових умов, нової території, а ви зможете поспостерігати, наскільки дітям комфортно і затишно тут, як відбувається спілкування вихователів з дітьми, наскільки ретельне спостереження і т.д.  

Навчальні ігри для хлопчиків та дівчат

Всі батьки хочуть, щоб їхні діти були розумні, кмітливі, уважні. І рано чи пізно постає питання про те, які методики, ігри найкраще використовувати для розвитку улюбленого малюка. Скажемо відразу, їх існує величезна безліч, є маса літератури на цю тему. І я не хочу змагатися з експертами в цій темі. Та все ж хотілося б трохи розповісти Вам про захоплюючі для дитини вправи на розвиток мислення, пам’яті, уяви, уваги, мови і самоконтролю, які ви можете виконувати разом з дитиною в будь-який зручний час у ігровій формі.

Розвиток мислення з іграми

Приклади вправ на розвиток різних видів мислення:

1. Розподіл на групи. Дорослий називає слова, які можна віднести до різних груп. Наприклад: «Акула, лев, кішка, щука, слон, карась», дитина повинна назвати окремо групу тварин, окремо групу риб.

2. Рішення логічних задач. Наприклад, такої: «Дві дівчинки, Катя і Оля, малюють. Одна малює будиночок, а інша – замок. Оля малює замок. Що малює Катя?». Це один з найпростіших варіантів, в подальшому завдання можуть ускладнюватися. Для прикладу можна виділяти час на онлайн ігри для дівчат, за цим посиланням ви знайдете цікаві та навчальні ігри.

3. Ігри в «Холодно – гаряче». Дорослий ховає предмет, дитина повинна задавати питання так, щоб скоротити територію пошуку.

4. Гра «Захований предмет». Дорослий ховає або загадує предмет. А дитина повинна вгадати його, за допомогою навідних запитань. Починаючи від більш загальних і переходячи до більш конкретних.

5. Гра «Хто ким був?». Приклади: кішка була кошеням, півень – курчам, можливий і зворотний варіант «Хто ким буде?».

6. Розгадування загадок. Важливо, щоб дитина не просто запропонувала свою відповідь, але і обґрунтувала її.

Важливо розвивати такі розумові процеси, як синтез інформації, порівняння, класифікація, узагальнення, аналіз. Ось кілька вправ, які можуть вам допомогти в цьому:

Для розвитку здатності до узагальнення. Дорослий називає кілька предметів, а дитина повинна назвати їх одним словом. Наприклад: «Роза, лілія, ромашка, що це?». Для розвитку здатності до класифікації можна пограти з дитиною в гру «Їстівне – неїстівне». Для розвитку здатності до аналізу підійде така вправа. Дорослий описує різні властивості предмета, але не називає його, дитина повинна зрозуміти, про який предмет ідеться, і назвати його. Для розвитку здатності до порівняння предметів або явищ, дитині пропонують назвати, чим схожі два предмети і чим відрізняються.

Розвиток пам’яті

Починати вправи найкраще з розвитку у дитини здатності представляти зоровий образ, відповідний конкретному слову. Дитині дається папір і олівці, дорослий називає слова, які дитина повинна намалювати. Починають з простих слів: «квітка», «будинок», «кішка», поступово ускладнюючи завдання, з переходом на менш конкретні образи, наприклад: «ароматна квітка», «грайлива кішка», «затишний будинок».
Після того, як дитина навчиться довільно викликати зорові образи, у відповідь на словесні поняття, рекомендується перейти до вправ на концентрацію уваги. Запропонуйте дитині для запам’ятовування картки з рядами предметів. Перший етап – запам’ятовування окремих рядів, другий – запам’ятовування всіх рядів одночасно. Розвиток асоціативної пам’яті. Дорослий дає дитині кілька слів, які спочатку потрібно об’єднати в групи, а потім придумати історію, яка б їх пов’язувала. Після освоєння цієї вправи можна перейти до складнішого завдання: спробувати асоціативно об’єднати слова, які ніяк не пов’язані між собою, так звані «нелогічні асоціації», наприклад «сонце», «машина», «жираф». Для запам’ятовування текстів підійде наступна методика: текст розбивається на складові частини, складається план тексту, акцентується увага дитини на основних моментах, потім розглядаються його деталі. Заключний етап: обговорення особистих вражень дитини від тексту і відповіді на питання. Кілька ігор на розвиток пам’яті допоможуть зробити ваші заняття з дітьми більш цікавими і ефективними, дивіться корисні онлайн ігри на www.games-girll.com.

Гра «Фотоапарат». Дитині пропонується кілька карток з картинками, кожну з яких вона може розглядати протягом 30 секунд ( «фотографувати»), а потім повинна буде намалювати («зробити фотографії»).

Гра «Опиши предмет». Можна грати удвох, проводячи гру у формі змагання. Вибирається добре знайомий предмет, потім по черзі потрібно називати якісь відмінні властивості предмета. Виграє той, хто останнім називає якусь властивість.

Гра «Маріонетка». Дорослий — «ляльковод» — веде дитину, у якої зав’язані очі, в повній тиші по нескладному маршруту, потім дитина повинна повторити маршрут, самостійно пройшовши його з відкритими очима.

Всі ці ігри і вправи будуть ефективні, якщо дитина має можливість повноцінно відпочивати, займатися посильними фізичними навантаженнями, часто бувати на свіжому повітрі, правильно харчуватися.

Пам’ятайте, що починати тренувати пам’ять дитини потрібно не в школі, а в дошкільні роки, тоді навчання буде приносити задоволення і результат.

Розвиток уваги

Ось кілька ігор, які дозволять вам розвивати увагу дитини.

Гра «Вгадай слово». Грають кілька людей, один гравець виходить (ведучий), інші загадують слово. Це має бути іменник, наприклад слово «будинок», ведучий повинен його вгадати, за допомогою підказок, причому підказувати йому можуть тільки три людини, та й то не прямо, а опосередковано. Для того щоб вгадати першу букву, в нашому випадку – це буква «б», ті, хто підказує, називають кожен по слову, в якому є буква «б». Наприклад, один говорить «бабуся», другий «булка», а третій «корабель» — трохи зусиль, і перша буква вгадана. Потім переходять до наступної букви і так далі, поки не буде вгадано все слово.

Гра «Виключення». Дорослий називатиме, припустимо, рослини, дитина повинна уважно слухати, і як тільки серед рослин буде названо тварину, вона має підстрибнути.

Гра «Що змінилося?». Для гри необхідно 5-6 дітей. Вибирають одну дитину, вона «водить». Ведучий протягом 1 хвилини розглядає дітей, потім відвертається або виходить з кімнати. Хтось із дітей змінює щось в одязі, а ведучий повинен зрозуміти, що змінилося.

Гра «Цифри-фігури». Ця гра на вчить виконувати одночасно кілька справ. Дорослий називає кілька цифр (3-4) і при цьому показує картинки з геометричними фігурами. Дитина повинна запам’ятати і назвати і цифри, і фігури.

Щоб поліпшити концентрацію уваги можна виконувати різні завдання за наведеним зразком. Наприклад, домалювати візерунок. Початок візерунка дано як зразок, а всі компоненти візерунка повинні повторюватися.

Вправа на обсяг уваги. Дорослий дає дитині завдання малювати трикутники, а сам, коли дитина малює, плескає в долоні. Дитина повинна намалювати якомога більше трикутників і назвати кількість ударів. Добре розвивають увагу картинки, на яких потрібно знайти певну кількість відмінностей.

Кілька порад батькам: 

— Під час занять, то не будьте відстороненим глядачем, беріть активну участь в іграх, демонструйте свої емоції;

— Коли даєте інструкцію дитині, подбайте про те, щоб вона була конкретною, зрозумілою і послідовною;

— Завдання повинні підбиратися так, щоб дитині було цікаво, тобто вони повинні трохи перевершувати вміння дитини на даний момент;

— Не дорікайте дитину за неуважність і не порівнюйте її з іншими дітьми, а просто допоможіть їй розвинути власну увагу… і її успіхи вас здивують!

 

Чи варто відвідувати центр дитячого розвитку?

Сьогодні діти, йдучи до школи, вже повинні вміти писати, читати, а в деяких випадках ще й знати основи рахунку і англійської мови. Прагнучи все встигнути і виховати юного вундеркінда, багато молодих батьків вже з півтора-двох років починають активно відвідувати різноманітні секції, гуртки і дитячі центри раннього розвитку. Чи варто воно того і чи дійсно так потрібно навантажувати дитину з ранніх років? – Давайте обговоримо.

Серед усього розмаїття шкіл і центрів раннього розвитку можна без зусиль знайти місце, де ви і ваша дитина почуватиметься відмінно. Інше питання в педагогічному і психологічному підході, але тут вже вибирати вам, що більше подобається – щоб вашому чаду допомогли розкрити певні таланти або просто різнобічний розвиток всіх навичок.

Центри розвитку дитини міста Вінниці:

Дошколярик

Телевізія

Дивосвіт

Веселка

Смайл

та багато інших…

Там в теплій дружній атмосфері ваш малюк навчиться малювати, побіжно розмовляти на декількох мовах, розбиратися в музиці і багато іншого. Та все ж, наскільки все це потрібно сучасній дитині?
Знаю, ми росли в інший час, і наше дитинство було яскравим, цікавим, наповненим іграми з однолітками у дворі і лише у вихідні з ранку диснеївськими мультиками. Дитинство наших батьків і зовсім було позбавлена необхідності з раннього віку вчити іноземні мови та інше. Це і є основною причиною, чому багато батьків ставляться настільки скептично до центрів раннього розвитку. Проте вони дійсно можуть бути дуже корисні. Як підтвердження, можете запитати будь-яку молоду маму – чи пошкодували вони хоч раз, що вирішили-таки відвідувати такого роду заняття? Відповідь буде однозначною – звичайно, ні. І знаєте чому?

Будь-які заняття в групі однолітків, будь то садок, спортивна секція або заняття в центрі, допомагають дитині простіше справлятися з соціальною адаптацією. Так, починаючи відвідувати центр раннього розвитку з 1,5-2 років, до моменту навіть походу в садок ваша дитина вже буде простіше адаптуватися до нових незнайомих місць.
З іншого боку, як зазначають самі матусі, творчі заняття з пластиліном, фарбами, глиною, горохом, квасолею та іншими предметами в домашніх умовах іншим разом можуть вас вивести з себе, особливо якщо дитина випадково заляпає стіну, упустить шматочок пластиліну на килим або розсипе горох по всій підлозі. Тому іноді мимоволі доводиться обмежувати дитину в інструментах для творчості. Але ж такі заняття регулярно проводяться і в дитячому центрі, де дитина може вдосталь награтися, помалювати і спробувати створити щось, при цьому ані вам, ані вашому малюку не доведеться переживати, якщо раптом він випадково перекине щось.
Ще один факт на користь відвідування дитячого центру – це розширення власного погляду. Коли ви цілими днями в чотирьох стінах перебуваєте разом зі своєю дитиною, ви можете багато чого не помічати. Відвідуючи подібні місця, у вас з’являється чудова можливість поглянути на взаємини мами і дитини зі сторони, і напевно в інших ви помітите чимало неприємних моментів, якими, можливо, і самі іноді грішите. Це відмінний спосіб переглянути власні методи виховання і зробити ваші взаємини з крихіткою більш гармонійними.
Важливу роль відіграє тут і психологічний фактор для самих матусь, адже давайте зізнаємося собі чесно – сидячи в декреті, соціалізація потрібна вам не менше, ніж вашому малюкові. З цієї причини багато хто прагне якомога раніше вийти з декрету і повернутися в улюблений робочий колектив, де можна обговорити будь-які новини і де неодмінно оцінять нову сукню. А відвідуючи заняття в дитячому центрі, ви також отримуєте можливість поговорити з такими ж матусями, як і ви, обговорити проблеми та обмінятися досвідом.
І це ми ще навіть не обговорили питання про те, скільки користі для всебічного і цілісного розвитку малюка можуть принести такі заняття. Якщо ви все ще замислюєтеся – а чи варто воно того? Звичайно, варто! До того ж, дуже скоро ви побачите самі, що цих 2-3 разів на тиждень по годині, проведених в центрі, ваша дитина завжди чекатиме з нетерпінням.

Навіщо вчити англійську дітям

У наш час без знань хоча б англійської мови розраховувати на хорошу роботу або успіх навряд чи варто. Саме тому питання про те, чи потрібно вчити дитині англійську мову, коли краще почати, і як це правильно робити, турбує багатьох батьків. Відповіді на всі ці запитання ви знайдете в цій статті.

Отже, чи потрібна дітям іноземна мова? Звичайно, потрібна, якщо ви хочете, щоб ваш малюк в майбутньому міг отримати престижну роботу. При цьому організувати навчання можна як самостійно вдома, якщо ви самі досить добре володієте англійською мовою, або пошукати спеціальну школу, де вашого малюка чекає маса нових цікавих відкриттів, заняття в ігровій формі і море захоплюючих програм.

З питанням, навіщо потрібно знання іноземної мови, все більш-менш зрозуміло, але тут у багатьох молодих батьків виникає інше – навіщо позбавляти дитину дитинства і навантажувати додатковими курсами, якщо іноземна мова їй знадобиться здебільшого лише в дорослому житті? Чому починати вивчення англійської мови краще з дитинства? На це є цілий ряд причин:

— По-перше, в ранньому віці у дітей активно збільшується обсяг мозку, завдяки чому все нове легко і швидко запам’ятовується на все життя, і краще, щоб ваша дитина запам’ятала корисні фрази і висловлювання іноземною мовою, ніж порожню інформацію з телебачення чи інтернету;

— По-друге, дітей куди простіше мотивувати, їм і так все навколо цікаво, і якщо підібрати цікаві курси, то ваша дитина буде сама з нетерпінням чекати чергового заняття;

— По-третє, вчити будь-які іноземні мови простіше в дитинстві – діти не аналізують структуру мови, вони позбавлені комплексів і страхів з приводу того, що щось може не вийти, вони просто як губки вбирають все, що притягує їхню увагу на емоційному рівні.

Також, психологами, які проводили дослідження в питанні про те, чи варто дітям з раннього віку вивчати іноземну мову, і як це впливає на розвиток дитини, вдалося з’ясувати, що:

— Діти, які вивчають дві мови, краще здатні контролювати і стежити за ходом думок;

— Двомовні діти здатні приймати більш зважені рішення;

— Діти, які вивчають дві мови, більш товариські і соціально адаптовані.

До того ж, люди, які знають дві і більше мов, рідше страждають недоумством, вони більш інтелектуально розвинені, цілеспрямовані, легше добиваються своїх цілей, і на додаток до всього рідше страждають від депресії.

Бажаєте своїй дитині щасливого майбутнього? Тоді починайте вчити англійську разом з малюком вже зараз, і завтра він вам скаже величезне «спасибі»!